تبلیغات در اینترنتclose
نکات مهم و خواندنی در مورد طراحی کاتالوگ

زمان جاری : چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 3:46 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 23
نویسنده پیام
simaakbari آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضویت: 4 /3 /1398


نکات مهم و خواندنی در مورد طراحی کاتالوگ

بروشور یا طراحی کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است كه شامل مشخصات، كاربرد كلی كالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر كه مورد نیاز مصرف كنندگان و مشتریان قرار می گیرد. تفاوت کاتالوگ و بروشور به این ترتیب است که کاتالوگ برای توزیع کننده ها طراحی و چاپ می گردد، اما بروشور برای مصرف کننده جز. و در ادامه می توان به کم هزینه تر بودن بروشور نسبت به کاتالوگ اشاره کرد.
به صورت کلی برقراری ارتباط موثر با مشتریان برای هر سازمان اهمیت زیادی دارد و در ایـن امر یکی از بهتـرین و کارآمدترین ابزارها برای معرفی، بروشور است و محصولات شرکت ها را به شکلی جالب و جذاب در اختیار بیننده قرار می دهد. به طور اساسی طراحی بروشور شکل انتقال اطلا عات را جذاب ترمی کند. برای طراحی بروشور باید هدف مشتری و انتظارات سفارش دهنده را در نظر گرفت.
نکاتی که در طراحی کاتالوگ باید به آن دقت کرد :
لوگو
لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است که حتما در طراحی باید استفاده شود. در صورت نداشتن لوگو و تمایل سفارش دهنده طراحی آن بپردازید زیرا لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شرکت سفارش دهنده است. لوگو می تواند در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور نقش یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی مهم را ایفا کند.
رنگ ها یکی دیگر از عناصر جذب کننده و مهم هر طرح هستند. به علت اهمیتی که رنگ ایفا می کند ، چاپ کاتالوگ رنگی کار ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب، طرح را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید. میانگین زمانی که یک فرد به یک بروشورنگاه می کند معمولأ 7 ثانیه است و این رنگ است که بیننده را راغب به توجه و صرف کردن وقت بیشتری می کند. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب ، چشم بیننده را به خود جلب نمی کند. رنگ
عکس ها
بروشور یا کاتالوگ خود را با متن ها و مطالب خسته کنند طولانی مثل یک کتاب داستان پر نکنید. یکی از عناصری که کمک می کند بروشو و کاتالوگ شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر کار است . حد المکان از عکس های با کیفیت استفاده کنید. بنابراین صرف هزینه برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد، تا طرحی بهتر و خاص تر ارائه شود. نکته مهمی دیگر این است که هر چقدر نوشته ها از عکس های مربوطه کمتر باشد کار بیشتر جلب نظر می کند.
اولویت بندی
الویت نگاه افراد به بروشور در نگاه اول به تصاویر، در مرحله بعد به عنوان مطالب و در آخر به جزییات می باشد. درنظر گرفتن این قانون الویت بندی در طراحی بروشور مطالب مهم تر و اطلاعات برای فروش محصول را به وسیله تصاویر کارشده در بروشور به صـورت برجسته تر نمایش می دهد، تا مورد توجه بیننده کار قرار گیرد.
فرمول کمترین بیشترین
مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری در چند ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در بروشور کـــــم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن بورشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید. تناسب تصاویر و مطالب و نوع تر کیب بندی آن در ارائه کار، نظر بیننده را گاه مثبت یا در صورت رعایت نکردن آن گاهی اوقات منفی رقم میزند.
یکنواختی
بهتر است که در طراحی یک بروشور به میزان متن و نسبت آن به تصاویر دقت کنید و بروشور را با مطلب های زیاد و سایزهای بزرگ پر نکنید و حدالامکان فضای خالی برای چرخش چشم و استراحت آن بگذارید تا بروشور را از یکنواخی و خسته کنندگی در بیاورید. برای مطالب و به صورت کلی بدنه متن و زیرنویس ها از فونت و سایز یکنواخت و سازگار استفاده کنید تا به بروشور شما ظاهری دلچسب تر بدهد.
فضا
در فضای بروشور بهتر است متون بروشور علامت گذاری شود و با نشانه ها، موضوع آنها دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر در بروشور کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیبا تر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن بروشور پیدا کند.
اهمیت تصاویر برای بروشور
برای اینکه شما در تبلیغات توسط بروشور بخواهید به اهداف خود برسید و شرکت خود را معرفی کنید می توانید در بروشور خود از تصاویر و عکس های مربوط برای گویا بودن کار خود استفاده کنید و نظر بیننده را به بروشور خود جلب کنید. از این طریق می توانید محصول یا فعالیت خود را بهتر و واضح تر معرفی کنید. اینگونه بیان تصاویر برای بیننده ای که از موضوع کار مطلع نیست بسیار گویاتر می باشد .
عکس محصولات
و اما تصاویر محصول که هدف اصلی ما را در معرفی کالا رقم می زند و ضرورت طراحی بروشور و نوع معرفی محصولات آن، ایجاب می کند تا با طراحی بروشور بهتر و جذاب تر به میزان فروش و بازاریابی خود کمک شود. بروشور نه تنها برای معرفی مستقیم کالا مناسب است، بلکه کم هزینه تر و با تیراژ بالا تر از کاتالوگ چاپ می شود و حاوی نکاتی است که مورد نیاز مصرف کننده می باشد. عکس ها و تصاویر به کار رفته در بروشور معمولاً از محصولات و آیتم های مهم شرکت است تا مشتری به هدف ارائه این بروشور پی ببرد.
نه تنها طراحی کاتالوگ بلکه صفحه آرایی ، طراحی مالتی مدیا ، چاپ جعبه ، چاپ سررسید علم مزین کردن و آراستن یک کتاب یک صفحه یا سند است صفحه آرایی کاربردهای بسیاری دارد ، می توانیم از صفحه آرایی در نمودارهای سیستم گردش کار، الگوها، شکل خروجی چاپگر استفاده کرد. هدف اصلی صفحه آرایی جلب توجه خواننده است با استفاده از صفحه آرایی می توانیم توجه خواننده را جلب کنیم و او را به خواندن ، ادامه دادن و پیگیری صفحات ترغیب کنیم. برای رسیدن به هدف اصلی صفحه آرایی باید شناخت درستی از مخاطب داشته باشیم.

امضای کاربر : طراحی کاتالوگ طراحی کاتالوگ صفحه آرایی طراحی مالتی مدیا چاپ کاتالوگ طراحی مالتی مدیا ، چاپ جعبه ، چاپ سررسید صفحه ارایی افراگرافیک
شنبه 04 خرداد 1398 - 22:34
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :